Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
3. Deklarację w sprawie podatku od nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu - pokój Nr 12 lub w pokoju Nr 11
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu wniosku w sprawie ulg, o których mowa niżej oraz o odroczenie płatności, rozłożenie na raty lub umorzenie - patrz UWAGI lit. B, C - wydawana jest decyzja.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie UG Rozogi w godzinach pracy Urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Ulgi
Zwolnienia od pod podatku od nieruchomości wymienione są w
Uchwała Nr XIX/145/2016 Rady Gminy Rozogi z dnia 5 grudnia 2016r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości
Uchwała Nr VIII/61/15 Rady Gminy Rozogi z dnia 28 września 2015 roku w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości, nowo wybudowanych lub rozbudowanych budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Finansowo-Pdatkowy UG Rozogi - stanowisko pracy ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych.
Podstawa prawna:
- Uchwała z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych
- Uchwała Nr XXVII/212/17 Rady Gminy Rozogi z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Rozogi
Uwagi:
A. Wysokość podatku od nieruchomości jest określana przez podatnika w deklaracji.
B. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
Podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty ( lub rat) w sekretariacie UG lub pok. Nr 11
C. Podatek od nieruchomości można umorzyć.
Podstawa prawna - art.67a par.1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu lub w pok. Nr 11 po terminie płatności podatku. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o sytuacji majątkowej.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
D. Niezwłocznie po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. od dnia doręczenia upomnienia.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przekazywany do właściwego miejscowo Naczelnika Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
E. Terminy płatności podatku od nieruchomości określa art. 6 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych .
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca z wyłączeniem miesiąca stycznia w którym, podatek należy uiścić w terminie do dnia 31 stycznia danego roku.
Raty podatku wpłaca się bez wezwania.
F. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Gminy Rozogi (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
Nr Konta - 90 8920 0001 0010 1765 2000 0080 - KBS Myszyniec Oddział w Rozogach.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Rozogi