Podatki

Podatek od nieruchomości od osób fizycznych

Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
3. Informację w sprawie podatku od nieruchomości.

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu - pokój Nr 12 lub w pokoju Nr 11

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wydawana jest decyzja w sprawie wymiaru podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie UG Rozogi lub pokoju nr 11 w godzinach pracy urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Ulgi
Zwolnienia od podatku od nieruchomości wymienione są w
Uchwała Nr XIX/145/2016 Rady Gminy Rozogi z dnia 5 grudnia 2016r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości;
Uchwała Nr VIII/61/15 Rady Gminy Rozogi z dnia 28 września 2015 roku w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości, nowo wybudowanych lub rozbudowanych budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Referat  Finansowo-Podatkowy UG Rozogi  - stanowisko pracy ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych.

Podstawa prawna:
- Uchwała z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych 
- Uchwała Nr  XXVII/212/17 Rady Gminy Rozogi z  dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Rozogi

Uwagi:
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty  Podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
  Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty ( lub rat) w sekretariacie UG lub pok. Nr 11
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć.
  Podstawa prawna - art.67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
  Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu lub w pok. Nr 11 po terminie płatności podatku. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o sytuacji majątkowej.
  Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. Niezwłocznie po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
  Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od dnia doręczenia upomnienia
  W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przekazywany do  właściwego miejscowo Naczelnika Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione w Decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać w kasie urzędu, u inkasentów  lub na konto Urzędu Gminy Rozogi ( nr konta podany jest w decyzji podatkowej )
Nr Konta - 90 8920 0001 0010 1765 2000 0080 - KBS Myszyniec Oddział w Rozogach.


Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Finansowo-Podatkowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Bożena Śpiewak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 stycznia 2019 06:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ryszard Górski
Ilość wyświetleń: 1424
12 listopada 2024 12:32 (Ryszard Górski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 listopada 2024 12:29 (Ryszard Górski) - Dodanie załącznika [uchwaa_rady_gminyrozogi_w_sprawie_okreslenia_wysokosci_stawek_podatku _od_nieruchomosci_na_terenie_gminy_rozogi.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 listopada 2024 12:29 (Ryszard Górski) - Usunięcie załącznika [uchwala_nr_lix_355_23_rady_gminy_rozogi_z_dnia_26_wrzesnia_2023_r_w_s prawie_okreslenia_wysokosci_stawek_podatku_od_nieruchomosci_na_terenie _gminy_rozogi.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)