Podatki

Podatek leśny od osób fizycznych

Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy lasu
3. Oświadczenie o wieku drzewostanu lub plan urządzenia lasu
4. Informację w sprawie podatku leśnego.

Opłaty:
Nie podlega opłatom

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu - pokój Nr 12 lub w pokoju Nr 11.

Termin odpowiedzi:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wydawana jest decyzja w sprawie wymiaru podatku.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pokoju nr 11 lub w Sekretariacie UG Rozogi w godzinach pracy Urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Ulgi:
Brak

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Finansowo-Podatkowy UG Rozogi - stanowisko pracy ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym 

Uwagi:
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
  Podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
  Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty ( lub rat) w sekretariacie UG lub pok. Nr 11.
B. Podatek leśny można umorzyć.
  Podstawa prawna - art.67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
  Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu lub w pok. Nr 11 po terminie płatności podatku. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o sytuacji majątkowej.
  Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. Niezwłocznie po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie
  Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od dnia doręczenia upomnienia.
  W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przekazywany do  właściwego miejscowo Naczelnika Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku leśnego - wymienione w Decyzji podatkowej:
 I rata - do 15 marca każdego roku
 II rata - do 15 maja każdego roku
 III rata - do 15 września każdego roku
 IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać w kasie urzędu, u inkasentów lub na konto Urzędu Gminy Rozogi ( nr konta podany jest w decyzji podatkowej )
Nr Konta -  90 8920 0001 0010 1765 2000 0080 KBS Myszyniec Oddział w Rozogach.


Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Finansowo-Podatkowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Bożena Śpiewak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 stycznia 2019 07:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ryszard Górski
Ilość wyświetleń: 689
12 listopada 2024 12:37 (Ryszard Górski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 stycznia 2019 06:20 (Ryszard Górski) - Dodanie załącznika [oswiadczenie_o_stanie_majatkowym.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 stycznia 2019 06:20 (Ryszard Górski) - Dodanie załącznika [informacja_w_sprawie_podatku_lesnego.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)